fbpx

Huisstijl

 

Heeft het zin om een huisstijl voor uw bedrijf te nemen?

Huisstijl kent iedereen wel. U heeft er immers voortdurend mee te maken, misschien niet meteen waar u bewust van bent. Denkt u maar aan een reclamefolder die u uit uw brievenbus pakt. Deze sorteert u ook op kleur en formaat, wat u eigenlijk aan het doen bent is het sorteren op huisstijl.

Veel grote bedrijven weten al jarenlang zodanig consequent het huisstijl te voeren. Dat alleen de kleur of logo al wordt geassocieerd met het bedrijf. Dit is natuurlijk een droom van ieder bedrijf. Maar niet elk bedrijf heeft een groot budget voor reclame.

Toch is het voeren van een goed doordacht en goed doorgevoerd huisstijl voor iedereen betaalbaar. Het hoeft geen dure reclamebombardement te worden. Uw huisstijl moet in de kern een positieve bijdrage leveren aan het bedrijfsimago.

Waarom uw eigen huisstijl?

Ieder bedrijf en organisatie heeft een bepaalde eigen identiteit.  Deze presenteren ze naar de buitenwereld door communicatie, gedrag en signalen. Hoe dat wordt opgevangen door uw doelgroep is cruciaal.  Hoe wilt u over komen? Uw huisstijl is daarbij een zorgvuldig instrument die helpt om het juiste imago  naar uw doelgroep uit te stralen. Een huisstijl heeft wel een voorwaarde  dat u deze overal in doorvoert. Als u dat niet doet tegenover de buitenwereld dan lijkt het net of u de zaakjes niet goed voor elkaar heeft. Dit kan een negatiever invloed uitstralen naar uw doelgroep.  Dit kost heel veel moeite om dat te herstellen.

Afsprakenkaartjes

Een afsprakenkaart voor uw klanten of patiënten onmisbaar in de (medische) praktijk, bij de kapper of in openbare instellingen? Gebruik een afsprakenkaart om voor uw patiënten of klanten overzichtelijk en duidelijk de afspraken te noteren.

Notitieblok

Gebruikt u ook elke dag een papiertje of notitieblok om even snel iets op te schrijven? Dit papiertje of notitieblok kan ook uw logo en/of slogan bevatten.

Briefpapier en enveloppen

Wilt u professioneel overkomen met uw organisatie naar uw klanten en relaties? Dan kunnen wij ook briefpapier met bijpassende enveloppen met uw logo en/of slogan voor u ontwikkelen.

Brochures

U denkt misschien, brochures? Dat is zo 2010! Alles gaat toch digitaal tegenwoordig? Dat klopt, veel communicatiemiddelen zijn inderdaad gedigitaliseerd, maar dat houdt niet in dat er geen vraag meer naar tastbare offline reclame is.

Doordrukblokken

Doordrukblokken?! Ja doordrukblokken, ook wel bekend in de vorm van een bestelbon, werk bon, kassablok of reparatie bon. Om snel en efficiënt te werken kunt u gebruik maken van doordrukblokken, zodat u de bestelling bijvoorbeeld niet drie maal hoeft over te schrijven. U kunt de relatie gelijk het bewijs van bestelling meegeven en zo kunt u de bestelling ook tastbaar maken.

Flyers

Flyers kunt u voor meerdere doeleinden gebruiken, door de flyer aan uw specifieke wensen te laten voldoen. Als u bijvoorbeeld een snackbar bezit, kunt u de flyer ook laten dienen als menukaart.

Huisstijl

Huisstijl kent iedereen wel. U heeft er immers voortdurend mee te maken, misschien niet meteen waar u bewust van bent. Denkt u maar aan een reclamefolder die u uit uw brievenbus pakt. Deze sorteert u ook op kleur en formaat, wat u eigenlijk aan het doen bent is het sorteren op huisstijl.

Reclamebord

Bent u opzoek naar een reclamebord om uw bedrijf, project of activiteit op een professionele manier te presenteren? Dan is  een reclamebord aan uw gevel, uw visitekaartje!

Vector

Dit is het allerbelangrijkst  en meteen ook het punt dat vaak mis gaat bij goedkopere ontwerpers. Ik leg zo uit wat vectoren precies zijn, maar laat ik beginnen met uitleggen waarom je een vectorversie van je logo wilt hebben.

Visitekaartjes

Visitekaartjes zijn de eerste indruk van uw bedrijf die de klant van u ontvangt tijdens een ontmoeting of bezoek.  Als u, uw visitekaartje achterlaat bij een bedrijf wilt u wel dat deze opvalt tussen alle andere visitekaartjes.